Под духовном јурисдикцијом Свештеног Синода
ЦРКВЕ ИСТИНСКИ ПРАВОСЛАВНИХ ХРИШЋАНА ГРЧКЕ (Цркве ИПХ Грчке)
под Његовим Блаженством Архиепископом Атинским и све Грчке г. г.
Калиником

17. 6. 2013.

Свети Серафим Саровски: Циљ хришћанског живота

Ето, баћушка, ваше Богољубије, какве неизречене радости удостоји нас Господ Бог данас!... Ето шта значи бити у пуноћи Духа Светога, о којој свети Макарије Египатски пише: "Ја сам био у пуноћи Духа Светога"... Том пунотом Духа Светога испунио је сада Господ и нас, убоге... Ну, сад изгледа ваше Богољубије, да се нема шта више питати каквим начином људи бивају у благодати Духа Светога. Да ли ћете се и ви сећати  садашњега  јављења неисказане милости Божије, која нас је посетила?

- Не знам баћушка, рекох ја, да ли ће ме Господ удостојити, да се занавек сећам тако живо и јевствено (јасно) ове милости Божије, како је сада осећам.

- А ја мислим, одговори ми о. Серафим, да ће вам Господ помоћи, да  занавек задржите ово у вашој памети;  иначе се благост Његова не би тако магновено приклонила к смиреној молитви мојој, и не би пожурила тако брзо да послуша убогог Серафима; тим пре што ово није дано само свету, тако да би ви, утврдивши се у делу Божијем, могли и другима користити. Што се пак тиче тога, баћушка, што сам ја монах а ви човексветски човек, то не мари ништа: Бог тражи праву веру у Њега и Сина Његовог Јединородног. За ово се и даје обилно свише (одозго) благодат Духа Светога. Господ иште срце, испуњено љубављу према Богу и ближњему – срце је престо, на коме Он воли да седи, и на коме се Он јавља у пуноћи Своје небесне славе. "Сине, дај ми срце своје", говори Он, "а све остало Сам ћу ти дати", јер у срцу човечјем може се сместити Царство Божије. Господ заповеда Својим ученицима: "Иштите пре свега Царство Божије, и правду његову, и во ће вам се додати, јер, зна ваш Отац небесни да вам је све то потребно"(Матеј 6,32-33). Не укорава нас Господ Бог за то што се користимо земаљским благама, јер и Сам говори, да у положају нашег живота на земљи ми све то потребујемо,  тј. све оно што успокојава наш људски живот и што чини лакшим и удобнијим пут наш ка небесној отаџбини. Ослањајући се на ове речи, свети апостол Петар је рекао, да, по његовом мишљењу, нема ничега бољег у свету од благочашћа (побожности) сједињеног са благостањем. И света Црква моли се за ово, да би ово било нам даровано Господом Богом. И, мада су скроби (болови), несреће и разнолике невоље нераздвојене од нашег животс на земљи, ипак Господ Бог није хтео, и неће, да ми будемо и једино у скробама (жалостима) и напастима, због чега нам заповеда кроз апостоле да "носимо бремена један другога и тако испунимо закон Христов". (Гал. 6,2). Господ Исус лично даје нам заповест, да љубимо друг друга, да би, тешећи се узајамном љубављу, олакшали себи прискорбни (жалосни) и тесни пут нашега хода ка небесној отаџбини. Због чега је Он и сишао к нам с небеса, ако не због тога, да би, примивши на се наше убожјаштво, нас обогатио богатством Своје доброте и Својих неизречених шчедрота (милосрђа)? Гле, Он је дошао не зато, да би Њему други служили, но да сам Он другима послужи, и да да душу Своју за спасење многих. Творите тако и ви, ваше Богољубије; па како сте се јавно уверили у показану милост Божију, причајте о томе свакоме ко жели спасења. "Жетве је много, говори Господ,  посленика је мало!"(Матеј 9,37).  Ево, и нас је Господ Бог извео на дело и дао нам дарове Своје благодати, да би жњели класове спасења наших ближњих, да би премноги били кроз нас приведени у Царство Божије, те да би ми тако  принели Њему плодове, "овај тридесет, овај шездесет а овај сто". Но треба да чувамо себе, баћушка, да не будемо осуђени с оним злим и лењивим слугом, који је закопао свој таланат у земљу, и треба нам се старати да подржавамо оне добре и верне слуге Господње, који су принели своме Господару - један, место два - четири, други место пет - десет таланата. Не треба ни најмање сумњати у милосрђе Господа Бога; погледајте сами, ваше Богољубије, и видите, како се збише  на нама речи Господње, речене кроз Пророка: "Ја нисам Бог издалека но Бог Који је близу, и код уста твојих је спасење твоје". (Јер. 23,23). Ја, убоги, нисам још био успео ни прекрстити се, само сам тек у срцу своме пожелео да вас Господ удостоји видети Његову благостињу у свој пуноћи њеној, а оно, гле, Он је без одлагања изволео пожурити, да на делу испуни моју жељу. Говорим ја ово не ради самовеличања и не с намером, да би вама показао значајност моју , и навео на вас завист, нити пак ради тога, да би ви умовали, тобож, како сам ја монах а ви мирјанин. Не, ваше Богољубије, не! "Господ је близу свих оних који Га призивају у истини, и не гледа на лица, јер Отац љуби Сина и све даје у Руке Његове!", само да би ми љубили Њега, Оца нашег небеског, истински, синовски. Господ слуша подједнако и монаха и мирјанина, простога хришћанина, само ако су оба православни, и ако оба љубе Бога из дубине душе своје; и још ако оба имају веру у Њега макар колико зрно горушичино – оба могу горе (планине)покретати. "Један покреће хиљаду, а двојица безброј њих". Сам  Господ рекао је: "Све је могуће ономе који верује",(Марко 9,23), а баћушка свети апостол Павле велегласно усклицава: "Све могу у Христу Који ми моћ даје". (Флп. 4,13). Још дивније говори Господ наш Исус Христос о верујућим у Њега: " Ко верује у Мене, дела која ја творим и он ће творити, и већа ће од ових творити, јер ја идем Оцу Своме (Јован 14,12)... И Ја ћу умолити Њега за вас, да радост ваша буде испуњена. До сад не искасте ништа у име моје; иштитеи добићете"... (Матеј 16,24).

И тако, ваше Богољубије, све што просите у Господа Бога - све ћете примити, само ако би то било  на славу Божију или на корист ближњег, јер и корист ближњег Бог рачуна у Своју славу, због чега и говори: "Све што учинисте једноме од ових малих, Мени учинисте". Зато немојте имати ни најмање сумње као Господ Бог неће испунити ваша прошења, само и једино нека су она упућена или на славу Божију или на корист и назидање ближњих. Па чак ако би нешто било потребно и за вашу сопствену нужду или корист или успех, чак и то ће вам све Господ Бог изволети послати исто тако брзо и благопослушно, но само ако би вам за то била крајња нужда и неопходност. Јер, љуби Господ оне који Њега љубе; добар је Господ према свима; милује Он и дарива и оне који не призивају име Његово; милост се Његова огледа у свима делима Његовим; вољу оних који Га се боје извршава и молитву њихову услишава и сваки савет њихов испуњава - испуниће Господ сва мољења твоја. Бојте се само једнога, ваше Богољубије - да не просите од Господа оно у чему немате крајње нужде. Неће вам Господ отказати ништа због ваше православне вере у Христа Спаситеља  јер  „ Господ неће предати жезла праведника на коцку грешницима и вољу слуге Свога Давида неизоставно ће извршити, и то без одлагања, али ће тражити одговор од њега зашто Га је он тревожио (узнемиравао) без особите нужде и просио од Њега оно, без чега је могао удобно бити.

Ето тако, ваше Богољубије, све сам вам сада казао и на делу показао; све што су Господ и Божија Матер, кроз мене, убогога Серафима, благоизволели вам казати и показати. Идите, дакле, с миром. Господ и Божија Матер да буду с вама свагда сада и навек у векове векова. Амин. Идите с миром!

За све време ове беседе, од самога почетка, како је лице о. Серафима просијало, то виђење није престајало; и све, с почетка разговора до краја, он ми је говорио налазећи се у једном истом положају. Неисказано блистање светлости, које је зрачило из њега, гледао сам ја лично, својим сопственим очима. Све ово готов сам и заклетвом потврдити...

Овде се завршује рукопис Мотовилова.



<<<Претходна страна – 8. страна 
Блог делује у саставу парохије св. Саве у Београду. У изради је званична страница Цркве ИПХ Србије. До њеног коначног постављања, блог ће вршити и функцију обавештавања свих верника Цркве ИПХ Србије. Након постављања званичне странице, блог ће наставити да делује само као средство информисања парохије у Београду.

Ово је тренутно једина страница Цркве ИПХ Србије, која делује са благословом управљајућег Архијереја. Црква се ограђује од свих страница и група на друштвеним мрежама које се користе Њеним именом или се на било који начин повезују са Њом.

Садржај текстова објављених на блогу представљају ставове самих аутора а не морају нужно представљати и званичан став саме Цркве ИПХ Србије, односно Синода ИПХ Грчке. Званичан став Синода садржан је само у званичним документима самога Синода Цркве ИПХ Грчке.