Под духовном јурисдикцијом Свештеног Синода
ЦРКВЕ ИСТИНСКИ ПРАВОСЛАВНИХ ХРИШЋАНА ГРЧКЕ (Цркве ИПХ Грчке)
под Његовим Блаженством Архиепископом Атинским и све Грчке г. г.
Калиником

3. 5. 2014.

РЕПУБЛИКА ГРЧКА
ЦРКВA ИПХ ГРЧКЕ
СВЕШТЕНИ СИНОД
Канингос 32 (3. спрат) 106 82 Атина
ГРЧКА Тел. +30 210 382 82 80
Факс +30 210 384 73 85
www.ecclesiagoc.gr
Протокол бр.γ-1906

ВАСКРШЊА ПОСЛАНИЦА
2014. године Спасења

Свој пуноти Цркве


„Данас се сва твар радује и весели, јер Васкрсе Господ и ад би оплењен“! 
„Ово је дан који створи Господ; радујмо се и веселимо се у њему“!

Љубљена наша чеда у Господу,

На данашњи свети, светли и светлоносни Празник, радост и весеље Васкрсења Господа нашег испуњава срца свих Православних Хришћана, тако да они сједињују своја славословља са свим Светим Анђелима на небесима, али и са свом творевином у непрестаним песмама и неисказаној благодарности.

Опустошење ада и Победа Живота над смрћу у Васкрслом Исусу Христу Спаситељу нашем, је увод у изабрани и свети дан; цара и господара, празник над празницима и Славље над Слављима - Пасху, Господњу Пасху!...

* * *

Али, шта је претходило овој благодати? Тајна Крста, ''јер гле, кроз Крст дође радост целом свету!“

Господ наш Исус Христос је испуњавајући дело нашег спасења, често предсказивао Његово Божанско Страдање, Крст и Његово славно Васкрсење. Кренуо је на Страдање „слободном вољом“, испивши у послушности „Чашу“, да би искупио сво човечанство од греха, ђавола и смрти. Истински предавши Свој дух на Крсту и упознавши „трулеж“ смрти, тј. одвојила се Његова Душа, ипостасно сједињена са Божанством од Његовог Тела, исто тако ипостасно сједињеног са Божанством, боравивши на тај начин „у нади“ у богопријемном Гробу.

* * *

Јер Његова Душа није била остављена у аду, нити је Тело Његово видело трулежност. Владикино Тело је накратко уснуло у Гробу, али није претрпело трулежност и распадање, а Његова Душа је сишла у ад да би разрешио заточенике њихових вечних свеза.

Оживљавање Његовог Тела након три дана кроз повратак Његове Непорочне Душе, тј. Васкрсење Његово није се десило као достигнуће због Њега Самог, већ са циљем да пренесе ово добро „на сву људску природу“ (св. Кирило Александријски).


* * *

Зато је и заједничка радост Божанских Лица Свете Тројице због извршења дела нашега Спасења, такође и заједничка радост Христове Цркве, која се преноси и на све њене часне чланове.

Тако сви који припадамо Христовој Цркви, „скачући појемо Узрочника, Јединог Благословеног Бога наших Отаца и Препрослављеног“, због „умртвљења смрти“, и „разорења“ ада и због почетка „новога живота“, вечнога.

Разрешене су муке смрти, јер нас смрт више не раздваја од Христа, ми више не одлазимо у тамни ад, већ у небеска и светла обитавалишта, да тамо вечно обитавамо испуњени свакога добра!

* * *

Међутим, да ли то од сада све доживљавамо као залог вечнога наследства? Да ли верујемо на прави Православни начин, без новотарија, и да ли ми истински држимо свете Заповести, како бисмо се удостојили дарова Васкрсења?

Господ Бог наш бодри свакога од нас, као што је бодрио Свог пријатеља, праведног Авраама: „Угађај преда Мном и буди беспрекоран“. А Брат Господњи, свети апостол Јаков, поручује вернима (да треба) чувати себе неопогањеног од света. 

Радост Васкрсења и доживљавање наде Васкрсења, представља сједињење наше исправне вере (Правоверја) и њеног делатног доказивања и остваривања у нашем животу (Правоживља). Сразмерно нашем покајању, победи над страстима, очишћењу од греха, ослобођењу од окова нечастивога, достојним и честим причешћивањем Пречистим Тајнама Христовим, ми примамо Благодат и Радост победе Васкрсења, са надом на живот вечни.

Из празног Гроба потекла је Нада и Радост, и непрестано извире мир, помирење, јединство у Истини и Љубави, Заједница живота, предукус небескога!

* * *

Многовољена и жељена чеда у Васкрслом Господу,

Недавно нас је Господ удостојио да окусимо прво Васкрсење кроз дар сједињења у нашој Истинској Православној Цркви браће која су до сада била одвојена, и изблиза и издалека, због ојачања веза Истине и Љубави, и са надом на посрамљење екуменистичке јереси и отпадништва у нашим апокалиптичним данима. Нека би ово доживљавање Васкрсења било благословено и раширило се још више, јер нико не би требало да остане заробљеник ада пристрашћа овога света, који лежи у трулежности, поделама, изолацијама и пропадљивости.

Нека наша Васкршња нада обасја нашу Цркву и усмерава све наше кораке тихом пристаншту освећења и спасења, у Славу Оца, Сина и Светога Духа. Амин!

ХРИСТОС ВАСКРСЕ! ВАИСТИНУ ВАСКРСЕ!

О Васкрсу 2014. године

СВЕШТЕНИ СИНОД

Архиепископ
КАЛИНИК Атински

Чланови
† АКАКИЈЕ Атички и Дијавлијски
† МАКСИМ Солунски и Димитријадски
† АТАНАСИЈЕ Лариски и Платамонски
† ЈУСТИН Еврипски и Ефивијски
† ГЕРОНТИЈЕ Пирејски и Саламински
† ХРИЗОСТОМ Атички и Беотијски
† МОЈСИЈЕ Торонтски
† ДИМИТРИЈЕ Амерички
† ХРИЗОСТОМ Етнијски
† КИПРИЈАН Оропски и Филијски
† ГРИГОРИЈЕ Христијанопољски
† ФОТИЈЕ Маратонски
† СЕРГИЈЕ Портландски
† АМВРОСИЈЕ Филипски
† АМВРОСИЈЕ Метонски
† МИХАИЛО Норски
† СИЛВАНО Лунијски
† КЛИМЕНТ Гардикијски
† ТЕОДОСИЈЕ Брестенски
† ХРИСТОДУЛ Теопољски
† АВКСЕНТИЈЕ Фотички


На другим језицима:
Блог делује у саставу парохије св. Саве у Београду. У изради је званична страница Цркве ИПХ Србије. До њеног коначног постављања, блог ће вршити и функцију обавештавања свих верника Цркве ИПХ Србије. Након постављања званичне странице, блог ће наставити да делује само као средство информисања парохије у Београду.

Ово је тренутно једина страница Цркве ИПХ Србије, која делује са благословом управљајућег Архијереја. Црква се ограђује од свих страница и група на друштвеним мрежама које се користе Њеним именом или се на било који начин повезују са Њом.

Садржај текстова објављених на блогу представљају ставове самих аутора а не морају нужно представљати и званичан став саме Цркве ИПХ Србије, односно Синода ИПХ Грчке. Званичан став Синода садржан је само у званичним документима самога Синода Цркве ИПХ Грчке.